Modernú elektronickú komunikáciu si dnes už ani nevieme predstaviť bez emodži (smajlíky resp. ideogramy), ktorými vyjadrujeme svoje aktuálne emócie. Rayouf Alhumedhi, teenagerka žijúca v Nemecku, bola smutná, že doposiaľ neexistovali emodži s hidžábom či turbanom, ktoré by reprezentovali náboženské postoje svojich nositeľov.
„Milióny žien nosia rôzne podoby šatiek, nie len muslimky, ortodoxné židovky a kresťanky, ktoré sú tiež hrdé na to, že ich nosia,“ konštatuje Rayouf v rozhovore pre AJ+. Emodži ukazujú nielen pocity ich užívateľov, ale sú aj zobrazením ich celkovej osobnosti, vrátane hidžábu alebo turbanu.
Úsilie Rauouf neostalo bez povšimnutia a v roku 2017 pravdepodobne pribudnú nové emodži. „Nemám slov, keď vidím koľko ľudí podporilo túto ideu a keď sa postupne stáva realitou,“ dodáva Rayouf.